Skip to content

De meest gestelde vragen

Vakantiewoning reserveren

Hoe reserveer ik een vakantiehuis?

U kunt op de website zoeken door middel van de data in te vullen en het aantal personen. Vervolgens klikt u op “zoek” en krijgt u alle beschikbare vakantiehuizen te zien. Daarna heeft u de mogelijkheid om u zoekcriteria te verfijnen naar bijvoorbeeld een specifieke locatie en prijs. Komt u er niet geheel uit? U kunt ons natuurlijk ook laten zoeken door met ons contact op te nemen of te bellen met onze sales afdeling +31-683695432.

Help, ik weet het niet meer! Kunt u ook voor ons zoeken?

Maar natuurlijk ,daar zijn we voor! We helpen u graag de ideale vakantiewoning te vinden. U kunt met ons contact opnemen of bellen met onze sales afdeling +31-683695432. Probeer u wensen zo specifiek mogelijk te omschrijven, des te beter kunnen wij voor u zoeken.

Hoe kan ik zien of een accommodatie beschikbaar is?

Elke vakantiewoning heeft zijn eigen kalender. De blauwe data geeft aan dat het huis nog beschikbaar is. Door op de data van aankomst en vertrek te klikken krijgt u gelijk de totale prijs van de woning te zien.

Kan ik meerdere accommodaties tegelijkertijd reserveren?

Ja dat kan! Vaak is het handig om dan even persoonlijk contact te hebben zodat wij precies weten wat uw wensen zijn. Ook wij weten precies welke vakantiewoningen vlakbij elkaar liggen. Aan de hand van uw wensen kijken wij welke vakantiewoningen het beste bij uw vraag passen. Maar mocht u al weten welke accommodaties u wilt boeken dan kunt op de website meerdere reserveringen maken. Natuurlijk zorgen wij ervoor dat u maar 1x reserveringskosten hoeft te betalen. U kunt met ons contact opnemen of ons telefonisch bereiken op telefoonnummer +31-683695432

Is mijn gekozen accommodatie direct beschikbaar?

Waar wij de kalender beheren voor de eigenaar is dit inderdaad het geval. Dit zijn de HRC+ villa’s. Anders nemen wij direct contact op met de eigenaar om de beschikbaarheid te controleren. Het kan zo zijn dat er net voor u ook een boeking is gedaan waardoor de vakantiewoning toch niet beschikbaar is. Wij gaan dan graag voor u op zoek naar beschikbare alternatieven die vergelijkbaar zijn.

Hoe reserveer ik een lastminute vakantie?

Op dezelfde manier als een gewone reservering. Ook hier doen wij waar nodig altijd de laatste beschikbaarheidscheck bij de eigenaar en antwoorden u zo spoedig mogelijk met de bevestiging. Bij boekingen tot 6 weken voor aankomst dient gelijk de volledige huursom te worden betaald. Bekijk onze last minute aanbiedingen.

Hoe oud moet ik zijn om te mogen reserveren?

De hoofdboeker moet minimaal 18 jaar oud zijn op het moment van reserveren. De hoofdboeker is verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle medereizigers.

Op welke dagen kan ik aankomen en vertrekken?

U kunt op alle dagen aankomen en vertrekken. De uitchecktijd is over het algemeen 11:00 uur in de ochtend, de inchecktijd rond 16:00 uur in de middag. Wenst u een afwijkende in- of uitchecktijd dan kunt u dit bij ons aangeven. Indien mogelijk en eventueel tegen meerkosten kunnen wij dit voor u regelen.

Kan ik mijn reservering annuleren?

Indien u nog niet de aanbetaling heeft gedaan is uw reservering ook nog niet definitief. Op het moment dat de 1e aanbetaling is gedaan, gelden de annuleringsvoorwaarden.

Betaal ik reserveringskosten bij elke reservering?

De reserveringskosten zijn €29,-. Maakt u meerdere boekingen op hetzelfde moment dan betaald u 1x de reserveringskosten. Boekt u een woning bij ons en later de auto dan ontvangt u de combi deal. U ontvangt dan 10% korting op de dagprijs en hoeft geen reserveringskosten te betalen voor de auto.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

De accommodatie

Hoeveel personen mogen er maximaal mee?

Hoeveel personen maximaal zijn toegestaan in een vakantiewoning, leest u op onze website. Ook kinderen en baby’s worden in dit aantal meegeteld. In sommige gevallen kan er een extra (kinder) bed worden bijgeplaatst. Wij kunnen dit altijd voor u navragen. Verblijven een aantal personen niet de gehele periode, maar een paar nachten minder dan kunt u dit doorgeven. Wij berekenen de eventuele personentoeslag aan de hand van het daadwerkelijk aantal nachten dat zij verblijven. Neem bij twijfel altijd even contact met ons op, wij denken graag met u mee. U kunt met ons contact opnemen per mail of ons telefonisch bereiken via telefoonnummer +31-683695432.

Welke inventaris is er in mijn accommodatie?

In alle vakantiewoningen treft u een standaard inventaris aan. Met een standaard inventaris bedoelen we: bestek, glazen, borden, pannen, opgemaakte bedden, handdoeken en meubilair. Extra’s zoals bijvoorbeeld een nespresso apparaat, strandlaken, droger etc. wordt expliciet bij de woninginformatie/faciliteiten aangegeven. Heeft u specifieke vragen dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Hoe ziet mijn accommodatie er van binnen uit?

Bij de foto’s op de website krijgt u een erg goed beeld van alle vakantiehuizen.

Welke extra's kan ik reserveren?

Er is altijd veel mogelijk zoals een boodschappenpakket bij aankomst, kinderstoel / kinderbedje. U kunt contact met ons opnemen over de zaken die u graag extra zou willen reserveren.

Zijn er aangepaste accommodaties?

Er zijn aangepaste accommodaties. Wij hebben een overzicht van alle rolstoelvriendelijke vakantiehuizen. Mocht u twijfelen? Geef ons dan zo gedetailleerd mogelijk door aan welke eisen de vakantiewoning moet voldoen. Wij kunnen dan samen met u kijken welke vakantiewoning het meest geschikt is.

Kan ik mijn huisdier meenemen?

Er zijn vakantiehuizen beschikbaar waar huisdieren zijn toegestaan (in overleg). Bekijk de vakantiehuizen waar huisdieren zijn toegestaan.

Welke faciliteiten zijn er in en rondom mijn vakantiewoning?

Bij de woninginformatie vindt u alle faciliteiten die de woning biedt.

Is er WIFI op mijn vakantieadres?

Alle vakantiewoningen beschikken over gratis WIFI. Houdt er wel rekening mee dat de snelheid misschien niet altijd is zoals u thuis gewend bent.

Reisverzekering

Moet ik een annulerings-verzekering afsluiten?

Een annuleringsverzekering afsluiten is altijd verstandig! Voor vertrek kan altijd iets gebeuren waardoor de vakantie plotseling niet door kan gaan. Wij adviseren altijd een verzekering af te sluiten met werelddekking. Door een annuleringsverzekering af te sluiten, krijgt u (binnen de voorwaarden) de annuleringskosten vergoed als de vakantie niet door kan gaan als gevolg van een ernstige verhindering. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een ongeval, ziekte of het overlijden van een familielid. Wij zenden u de informatie toe per email welke u nodig heeft om de annulering in te kunnen dienen bij uw verzekeringsmaatschappij.

Prijzen en kortingen

Hoe is de prijs van een vakantiewoning opgebouwd?

De huurprijs is opgebouwd uit de basisprijs per nacht, een eventuele personentoeslag, lastminutekorting en/of hoogseizoenstoeslag. Deze optelsom maakt de totale huurprijs. De verplichte lokale belasting wordt alleen over de huurprijs berekent. Vervolgens staan de verplichte eindschoonmaakkosten vermeldt en de reserveringskosten. De borgsom is per woning verschillend. Deze is bedoelt om het (meerverbruik) van water en elektra te verrekenen en eventuele schades. Is hier geen sprake van dan krijgt u na check out de borg binnen 1 week weer retour, op dezelfde manier als u deze ook heeft betaald.

Waarom en hoeveel moet ik voor water en elektra betalen?

Sommige eigenaren hebben hun water/elektra kosten in de basisprijs verwerkt. Is water en elektra exclusief ligt de huurprijs lager en betaald u naar wat u gebruikt. De meterstand wordt bij check in en bij check out gezamenlijk met u opgenomen. In sommige gevallen geeft de eigenaar het water en elektra deels inclusief.

Waarom wordt water en elektra niet inclusief aangeboden?

Water en elektra zijn erg duur op het eiland en zijn daarom niet standaard bij de basisprijs inbegrepen om onnodig meerverbruik qua kosten te voorkomen en natuurlijk is het beter voor het milieu om hier bewust mee om te gaan. Bij aankomst worden de standen gezamenlijk met u opgemeten. Het (meer) verbruik wordt met de borg verrekend. U betaald naar wat u werkelijk zelf heeft verbruikt. Gemiddeld gebruik van elektra is 10 Kwh (€4,-) per slaapkamer per nacht. Soms geven eigenaren een deel inclusief, dit is het basisverbruik van een woning exclusief het gebruik van de airconditioning. Tip: Om de kosten laag te houden adviseren wij u om bewust om te gaan met het gebruik van de airco. zet de airco pas aan 15 minuten voordat u naar bed en rond de 25 graden. Hoe lager u hem zet hoe meer verbruik er is. Wanneer u ’s ochtends wakker wordt niet vergeten de airco uit te zetten.

Bevestigingen en betalingen vakantiewoning

Hoe weet ik of mijn online reservering is ontvangen?

U krijgt van ons direct een automatisch antwoordt in uw mailbox, dan weet u zeker dat wij u informatie of reserveringsaanvraag hebben ontvangen.

Wanneer is mijn reservering definitief?

Uw reservering is definitief nadat wij u een mail hebben gestuurd dat wij de 1e betaling van 40% hebben ontvangen.

Hoe kan ik betalen?

U kunt per bank (Ideal), creditcard (visa/master card) of Pay Pal betalen.

Wanneer moet ik betalen?

Wij vragen een aanbetaling van 40% van de totale huursom, dus ook de borgsom. 6 weken voor aankomst krijgt u van ons bericht om de resterende 60% betaling te voldoen.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

Zodra wij uw betaling ontvangen hebben dan krijgt u hiervan bericht per email. Heeft u geen bevestiging ontvangen dan kunt u met ons contact opnemen.

Waarom heb ik geen bevestiging ontvangen?

Indien u geen bevestiging heeft ontvangen kunt u uw spam box controleren en anders kunt u ons altijd contacteren via ons contact formulier.

Wijzigingen of annuleringen vakantiewoning

Kan ik mijn reservering wijzigen?

In de meeste gevallen is het mogelijk om de reservering te wijzigen, u kunt hiervoor contact met ons opnemen. Goed om rekening mee te houden is dat voor een wijziging 35,- euro in rekening wordt gebracht.

Kan ik mijn reisgezelschap wijzigen?

Als één van de medereizigers niet mee kan op vakantie, is het mogelijk om iemand anders mee te nemen. Laat het ons even weten, dan kunnen wij het personeel ter plaatse inlichten. Een extra medereiziger mee? Het kan zijn dat hier extra kosten aan verbonden zijn, deze vind je op de website onder ‘prijzen’. Controleer ook of de vakantiewoning geschikt is voor het nieuwe aantal personen. U kunt dit doorgeven door met ons contact op te nemen.

Hoe kan ik een annulering doorgeven?

Het kan voorkomen, dat u uw vakantie door onvoorziene omstandigheden moet annuleren. Neem in dit geval altijd contact met ons op per email of op telefoonnummer +5999-5132267 Een annulering of wijziging brengt in veel gevallen kosten met zich mee. Deze kosten (indien van toepassing) kun je terug vinden in onze voorwaarden.

Voor vertrek

Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?

Je ontvangt de reisdocumenten uiterlijk 2 weken voor vertrek per e-mail. Wij sturen de reisdocumenten nadat wij de totale betaling hebben ontvangen. Bij last-minute reserveringen sturen wij de reisdocumenten direct na ontvangst van de betaling. De reisdocumenten bestaan uit: – een begeleidende e-mail – de routebeschrijving naar het vakantieadres – op de factuur staat uw contactpersoon vermeld welke u kunt bellen wanneer u vertrekt vanaf Hato naar de woning, dan zorgen zij dat ze gereed staan om u in te checken. Tip: kijk ook even in de spambox van uw computer, soms komt de e-mail met reisdocumenten daarin terecht. Anders kunt u ze altijd even opnieuw opvragen door met ons contact op te nemen.

Krijg ik een route omschrijving?

U krijgt een gedetaillieerde routeomschrijving van ons toegezonden per mail. Dit is de route van het vliegveld Hato naar het vakantieadres. Ons advies is om de app maps.me te installeren. Deze kunt u onderweg offline gebruiken (gratis) en werkt zeer goed!

Kan ik een kind met een andere achternaam meenemen?

Reist er een kind jonger dan 15 jaar mee? Heeft dit kind een andere achternaam dan de volwassene(n) waarmee het reist? Dan is het noodzakelijk dat het kind een verklaring meeneemt. In deze verklaring geeft de achterblijvende ouder (met dezelfde achternaam als het kind) toestemming voor de reis. Zorg dat het een Engelse verklaring is. Ook meenemen: een kopie van het paspoort van de ouder die toestemming geeft. Meer informatie en een Engelstalige verklaring vind u op de website van de rijksoverheid.

Een aantal tips voor vertrek

Op Curacao kun je eigenlijk alles krijgen dus geen inpak stress nodig mocht je toch iets zijn vergeten. Hierbij een aantal tips voor vertrek.

  • Activeer je pinpas voor het buitenland. Dit kan je gemakkelijk online doen bij je bank.
  • Je kan tegenwoordig online je immigratieformulier al online invullen (18 jaar en ouder). Dit hoef je dan niet meer in het vliegtuig te doen. Op Hato Airport kun je dan ook gebruik maken van de E-gate. Deze rij gaat vaak sneller dan door de paspoortcontrole. Bekijk het filmpje hoe de de E-gate op Curacao werkt.
  • Vergeet niet wereldstekkers mee te nemen. Sommige vakantiewoningen hebben alleen 110 Volt stopcontacten
  • Euro’s worden op Curacao niet geaccepteerd dus die hoef je niet mee te nemen. Dollars en Antillaanse guldens zijn het betaalmiddel. Op de airport is er een ATM aanwezig zodat je gelijk qash geld kunt pinnen.
  • Installeer voor vertrek via maps.me de kaart van Curacao. Deze app werkt heel goed als navigatie middel en kun je gratis (offline) gebruiken onderweg.

Tijdens de vakantie

Is er een medewerker van jullie op de bestemming?

De beheerder van de vakantiewoning woont vaak in de buurt. Het kantoor van Holiday Rentals Curacao is gevestigd op adres Kaya Boyo 128 Jan Thiel.

Wat zijn mijn bijkomende kosten ter plaatse?

De eventueel bijkomende kosten ter plaatse zijn vooraf aan uw gemeld en staan ook op de factuur. Dit kan verschillen per vakantiewoning. Boodschappenpakketten worden altijd ter plaatse met de beheerder van de vakantiewoning afgerekend.

Wat zijn mijn aankomst- en vertrektijden?

De aankomst- en vertrektijden staan op uw factuur vermeldt. Wij proberen altijd zoveel mogelijk rekening te houden met uw aankomsttijd en dat alles bij aankomst gereed staat. Dit lukt niet altijd. Zeker bij grotere vakantiewoningen waar er sprake is van check out / check in op dezelfde dag, kan de woning nog niet altijd tijdig klaar zijn en is de schoonmaak nog bezig. Vaak kunt u al wel even wachten op de porch totdat schoonmaak klaar is. U kunt in overleg met de beheerder ter plaatse uw exacte vertrektijd afspreken.

Wie is mijn aanspreekpunt op het eiland?

De beheerder van de vakantiewoning is uw eerste aanspreekpunt op het eiland. De gegevens van de beheerder staan op de factuur vermeld. De beheerder verwacht een belletje van u zodra u vanaf Hato vertrekt. Op dat moment vertrekt de beheerder ook naar de woning om u in te kunnen checken en de sleuteloverdracht te verzorgen. Ook gedurende uw verblijf kunt u vragen en/of opmerkingen met hen opnemen. Mocht u problemen ervaren van welke aard dan ook dan kunt u ons natuurlijk ook altijd contacteren per mail of bellen op telefoonnummer +5999-5132267

Mijn vakantiebestemming is niet zoals verwacht, wat doe ik?

Wij doen er alles aan om iedere vakantie zo soepel mogelijk te laten verlopen en selecteren onze vakantiewoningen met de grootst mogelijke zorg. Ook als de vakantie niet volgens plan verloopt kunt u op ons rekenen. Meldt u eventuele onvrede altijd eerst bij de beheerder om deze in de gelegenheid te stellen het probleem op te lossen. Mocht u niet tevreden zijn over de oplossing, neem dan contact met ons op via de mail of op telefoonnummer +59995132267.

Na de vakantie

Krijg ik na mijn vakantie een enquete doorgestuurd?

Na de vakantie ontvang u per e-mail een enquête. Wij waarderen het enorm als u de enquête invult. Ook de eigenaar van de woning wil graag weten hoe u zijn/haar woning heeft ervaren en staat altijd open voor waardevolle opmerkingen, tips en ideeen.

Hoe kan ik een compliment of klacht doorgeven?

Middels onze enquete en facebook pagina kunt u uw review achterlaten. Meld een opmerking en/of klacht altijd eerst ter plaatse, meestal kan het eventuele probleem snel worden opgelost. Bent u niet tevreden over de oplossing dan kunt u contact met ons opnemen. Wij doen altijd ons best om een oplossing te vinden. Voel u niet bezwaard om dit tijdens uw vakantie te doen! Naderhand kunnen wij soms niet meer een gepaste oplossing bieden.

Wat doe ik als ik iets op de bestemming ben vergeten?

Onverhoopt toch iets vergeten? Het beste is om als eerste contact te zoeken met de beheerder ter plaatse zodat die kan kijken of hetgeen wat u mist zich daadwerkelijk nog in de vakantiewoning bevindt. Zo ja, kunt u gezamenlijk kijken hoe de spullen weer bij u terecht kunnen komen.

Hoe lang duurt het voordat ik de borg retour krijg?

Zodra wij de check out formulieren van de beheerder hebben ontvangen storten wij het (restant) van de borg retour. Het kan zijn, dat door bijvoorbeeld schade, er geen borg retour gaat. In dit soort situaties is er altijd eerst contact.

Autoverhuur

Hoe reserveer ik een huurauto?

Op de website kunt u het formulier ‘offerte aanvraag autoformulier’ invullen. Wij sturen u dan een vrijblijvende offerte toe. Zodra u deze offerte bevestigd maken wij de boeking voor u.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

U kunt onze autoverhuurvoorwaarden online lezen. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons ten alle tijden contacteren.

Welke type auto's zijn er beschikbaar?

Wij hebben 4 type auto’s beschikbaar. Bekijk ons aanbod huurauto’s met gedetailleerde foto’s.

Wat is de minimale leeftijd om een auto te kunnen huren?

De minimale leeftijd is 21 jaar om een auto te kunnen huren.

Kan ik de borg (eigen risico) afkopen?

Ja dat kan! U kunt de borg afkopen voor 15% van het borgsom bedrag. Het eigen risico is €350,-. De borgsom afkoop is dan €52,50

Kan ik ook een kinderstoel/stoelverhoger bij jullie huren?

Ja dat kan! U kunt een kinderstoel en/of stoelverhoger huren voor €2,50 per dag.

Moet ik een annuleringsverzekering afsluiten?

“Een annuleringsverzekering afsluiten is altijd verstandig! Voor vertrek kan altijd iets gebeuren waardoor de vakantie plotseling niet door kan gaan. Wij adviseren altijd een verzekering af te sluiten met werelddekking. Door een annuleringsverzekering af te sluiten, krijgt u (binnen de voorwaarden) de annuleringskosten vergoed als de vakantie niet door kan gaan als gevolg van een ernstige verhindering. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een ongeval, ziekte of het overlijden van een familielid. Wij zenden u de informatie toe per email welke u nodig heeft om de annulering in te kunnen dienen bij uw verzekeringsmaatschappij.”

Hoe is de prijs van een huurauto opgebouwd?

De huurprijs van een huurauto is opgebouwd met de basisprijs per dag, verplichte lokale belasting a 9%, reserveringkosten, de (afkoop)borgsom en eventuele extra’s zoals een kinderstoel. Boekt u bij ons ook uw vakantiewoning dan ontvangt u 10% korting op de basisprijs per dag en brengen wij ook geen reserveringskosten in rekening.

Wanneer is mijn reservering definitief

Uw reservering is definitief zodra u de 40% aanbetaling van de totale huursom heeft voldaan.

Hoe kan ik betalen?

Wij vragen een aanbetaling van 40% van de totale huursom, dus ook de borgsom. 6 weken voor aankomst krijgt u van ons bericht om de resterende 60% betaling te voldoen.

Wanneer moet ik betalen?

Wij vragen een aanbetaling van 40% van de totale huursom, dus ook de borgsom. 6 weken voor aankomst krijgt u van ons bericht om de resterende 60% betaling te voldoen.

Krijg ik een bevestiging van betaling?

Zodra wij uw betaling ontvangen hebben dan krijgt u hiervan bericht per email. Heeft u geen bevestiging ontvangen dan kunt u met ons contact openmen via het contactformulier.

Waarom heb ik geen bevestiging ontvangen?

Indien u geen bevestiging heeft ontvangen kunt u uw spam box controleren en anders kunt u ons altijd even een email sturen via ons contact formulier.

Kan ik mijn reservering wijzigen?

In de meeste gevallen is het mogelijk om de reservering te wijzigen, u kunt hiervoor contact met ons opnemen. Goed om rekening mee te houden is dat voor een wijziging 35,- euro in rekening wordt gebracht.

Hoe kan ik een annulering doorgeven?

Het kan voorkomen, dat u uw vakantie door onvoorziene omstandigheden moet annuleren. Neem in dit geval altijd even contact op per mail of op telefoonnummer +5999-5132267 Een annulering of wijziging brengt in veel gevallen kosten met zich mee. Deze kosten (indien van toepassing) kun je terug vinden in onze huurvoorwaarden.

Wie is mijn aanspreekpunt op het eiland?

Ons team op Curacao is uw aanspreekpunt op Curacao. U kunt ons bereiken op telefoonnummer +5999-5132267.

Wat zijn de af- en inlevertijden van de huurauto?

De officiele aflevertijd van de huurauto is 13:00 uur en de inlevertijd 12:00 uur. Indien mogelijk zijn andere tijden in overleg mogelijk.

Hoe werkt de overdracht van de huurauto?

Wij leveren de huurauto af op uw vakantieadres. Wij vullen de formulieren met u in en leggen uit waar u zoal rekening mee dient te houden in het verkeer op Curacao. De formulieren worden door beide partijen ondertekend. Bij inlevering checken wij of de auto in dezelfde staat is gebleven zoals u deze ook heeft ontvangen.

Hoe zijn de huurauto's verzekerd?

De huurauto’s zijn WA verzekerd met een eigen riscio van €350,-

Wat zijn de bijkomende kosten ter plaatse?

Er zijn geen bijkomende kosten, u hoeft de huurauto alleen weer met een volle tank in te leveren, zo heeft u de huurauto ook ontvangen.

Wat moeten we doen bij pech, ongeval en/of schade?

In geval van pech onderweg zijn wij lid van de 24/7 wegenwacht. Zij kunnen u helpen met bijvoorbeeld het verwisselen van een band of een lege accu. Bij een ongeval dient de Roadservice gebeld te worden. Zij nemen de schades op, dit is nodig voor de verzekering. Komt u er niet uit dan kunt u ons ten alle tijden bereiken op +5999-5132267 of +5999-5207981 (24/7 bereikbaar). In al onze huurauto’s liggen de gegevens die u eventueel nodig mocht hebben.

Hoe lang duurt het voordat ik de borg retour krijg?

Mits er geen schades zijn gereden ontvangt u de borgsom binnen 1 week retour.

Informatie voor huiseigenaren

Hoe kan ik mijn vakantiewoning bij jullie aanmelden?

In de meeste gevallen is het mogelijk om uw woning online te plaatsen. U kunt uw woning bij ons aanmelden via ons contact formulier. Wij nemen vervolgens contact met u op en geven u verdere informatie per email over onze werkwijze. Mocht u nog steeds geinteresseerd zijn dan maken wij een afspraak voor bezichtiging om te kijken of de woning binnen ons aanbod past. Is dit het geval dan gaan wij over tot plaatsing van de woning op de website.

Wat zijn de kosten voor een advertentie op jullie website?

Uw vakantiewoning op onze site plaatsen is geheel Gratis! Pas op het moment dat wij een boeking maken vragen wij daarvoor een commissie percentage.

De vakantiewoning kan online, hoe nu verder?

Wij sturen u een formulier toe waarin u al uw gegevens in kunt vullen. Aan de hand van dit formulier maken wij de verhuurbemiddelingsovereenkomst op. Wanneer deze door beide partijen is getekend gaan wij verder met het aanmaken van uw advertentie. Zodra alles gereed staat sturen wij u een mail met de link van de woning en de inloggegevens van het eigenarendeel. U kunt dan controleren of alles goed staat vermeld.

Hoe weet ik wanneer er een boeking is?

U ontvangt van ons een email met als onderwerp ‘woning bechikbaarheidscheck. Hier staat de data van de boeking in vermeld, het aantal nachten en de totale huurprijs. Wij ontvangen graag zsm een akkoord voor die boeking. Vervolgens mailen wij de gasten de blije boodschap dat de vakantiewoning voor hen is gereserveerd en sturen hen de factuur met de vraag om de 40% betaling te voldoen. zodra de 1e betaling binnen is, is de boeking definitief. Zowel u als de gast ontvangen hier bericht van.

Wat doe ik als mijn woning niet beschikbaar is?

Op het moment dat uw woning niet beschikbaar is kunt u ons dit mailen. Wij vinden het natuurlijk zeer vervelend de gast teleur te moeten stellen wanneer zij hun keuze hebben gemaakt en hun ideale vakantiewoning toch niet beschikbaar blijkt. Maar het kan natuurlijk voorkomen dat u net daarvoor een boeking heeft ontvangen. Wij nemen dan contact op met de gasten en zoeken met hen naar een alternatief.

Mijn woning is verkocht, en nu?

Gefeliciteerd met de verkoop van uw woning! Indien de nieuwe eigenaar de woning ook als vakantiewoning aanbiedt dan kunnen bestaande boekingen blijven bestaan. U kunt ons de contactgegevens mailen en nemen wij contact op met de nieuwe eigenaar voor de nodige gegevens. Wordt de woning niet meer voor de vakantieverhuur aangeboden dan is het een optie om eerst de bestaande boekingen af te ronden om vervolgens de overdracht te regelen. Is dit niet mogelijk dan zullen bestaande boekingen omgezet moeten worden. Volgens onze voorwaarden hebben gasten minimaal recht op een gelijkwaardige, dan al niet, betere vakantiewoning qua comfort en/of prijs. Het verschil in prijs wordt door de huiseigenaar betaald. Belangrijk voor u dus om dit mee te nemen in de onderhandelingen!

Hoe kan ik inloggen?

Door hier te klikken komt u in het eigenarendeel waar u in kunt loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Wachtwoord vergeten, wat nu?

Uw gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten? U kunt met ons contact op nemen en uw inloggegevens opvragen.

Hoe kan ik mijn kalender bijwerken?

Onder de tab huizen gaat u naar kalender. Hier kunt u de begin- en einddata aanklikken en vervolgens opslaan, de kalender is bijgewerkt.

Hoe kan ik mijn eigen gegevens wijzigen

Onder de tab gegevens kunt u uw eigen gegevens wijzigen zoals telefoonnummer, bankgegevens en/of wachtwoord. Wij krijgen hier melding van.

Hoe kan ik mijn foto's wijzigen in de advertentie?

We zijn altijd blij met nieuwe foto’s zodat onze klanten een goed beeld krijgen van uw accomodatie. Deze kunt u middels www.wetransfer.com naar [email protected] toesturen, graag in zo’n hoog mogelijke resolutie. Wij laten het dan bewerken voor onze site en sturen u een mail zodra de foto’s online staan.

Hoe kan ik faciliteiten wijzigen in de advertentie?

U kunt belangrijke wijzigingen aan ons doorgeven per mail. Wij gaan de wijziging dan zsm vermelden op uw pagina en sturen u een mail ter bevestiging wanneer de wijziging is gedaan.

Hoe kan ik prijzen wijzigen in de advertentie?

U kunt zelf uw hoogseizoenstoeslagen wijzigen in het eigenarendeel. Wijzigingen in basisprijzen, water/elektra en overige zaken mag u aan ons doorgeven per email. Zodra wij de wijzigingen hebben doorgevoerd dan sturen we u een mail zodat u het kan checken. Bij geen bericht gaan wij ervan uit dat alles goed staat vermeld.

Over Holiday Rentals Curacao

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Heeft u een vraag? Wij helpen graag! Onze Curacao specialisten helpen u graag waar nodig. Telefoonnummer Nederland: +316-83695432. Telefoonnummer Curacao: +5999-5132267 of neem contact met ons op via ons contactformulier. U ontvangt binnen 24 uur bericht van ons.

Op welke social media vind ik Holiday Rentals Curacao?

U kunt ons vinden op instagram, facebook en pinterest.

Hebben jullie ook een nieuwsbrief?

Wij hebben een digitale nieuwsbrief met scherpe aanbiedingen en nieuwe listings. Wil u onze nieuwsbrief een paar keer per jaar ontvangen? Dan kunt u met ons contact opnemen.

Wat zijn jullie bedrijfsgegevens?

Onze boeking maatschappij is Holiday Rentals Curaçao BV, gevestigd in Nederland met KVK nr. 58864679, met het adres Johannes Vermeerlaan 25, Hillegom. Deze Nederlandse BV verzorgt alle woningverhuurbemiddeling transacties met betrekking tot vakantiewoningen op Curaçao. Telefoonnummer +31-683695432

Onze werkmaatschappij op Curaçao is HR Curaçao NV, gevestigd op Curaçao met KVK nr. Curaçao 120935, met het adres Kaya Boyo 128, Jan Thiel, Willemstad Curaçao. Telefoonnummer +5999-5132267

Waar vind ik Holiday Rentals Curacao?

Uw vindt ons Kantoor in Jan Thiel, Kaya Boyo 128. In Nederland kunt u ons telefonsich bereiken op +31-683695432